پیش بینی هواشناسی دوشنبه 30 اذر 94

 هواشناسی دوشنبه 30 اذر 94

وضعیت آب و هوای روز دوشنبه 30 اذر 94

پیش بینی هواشناسی  تهران اراک اصفهان بندرعباس اهواز دوشنبه 30 اذر 94

آب و هوای همدان شهرکرد یاسوج و کل مناطق کشور ایران دوشنبه 30 اذر 94

پیش بینی هواشناسی دوشنبه 30 اذر 94

تبریز؛معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: بارش برف در تبریز که از صبح امروز شروع شده تا پایان وقت امروز ادامه خواهد داشت.

محمد اشجعی با اعلام اینکه دمای هوای تبریز در حال حاضر سه درجه سانتی گراد زیر صفر است و نسبت به مدت مشابه روز گذشته دو درجه سردتر شده است، گفت: کمینه دمای استان در 24ساعت گذشته از شهرستان ورزقان با 12 درجه سانتی گراد زیرصفر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان سراب بارش برف ادامه دارد، افزود: بیشتر نقاط استان غبارآلود همراه با مه گزارش شده است.

سرهنگ جواد ناموران، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی هم به دلیل لغزنده بودن نسبت به احتیاط در رانندگی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی هشدار داده است.

-----------------------------

اصفهان ؛استاندار اصفهان در نشست خبری امروز با خبرنگاران مهمترین موضوع مورد بحث روزهای اخیر را آلودگی هوا دانست و افزود : علی رقم اینکه آلودگی هوا در اصفهان به مرز هشدار نرسیده اما تطیلی یک روزه مهدهای کودک ، پیش دبستانی و دبستانی اصفهان را در دستور کار قرار دادیم.

رسول زرگر پور تصریح کرد متوسط آلایندگی هوای اصفهان در امروز و روز گذشته به شاخص 150 یعنی ناسالم براس گروه های حساس رسیده است و طبق پیش بینی هواشناسی با وزش باد در عصر امروز شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

زرگرپور علت تعطیلی مهدهای کودک پیش دبستانی و دبستان استان را به دلیل پیاپی بودن آلودگی هوا در دو روز اخیر دانست و خاطر نشان کرد مطالبه مردم از ما تعطیلی برای گروههای حساس جامعه بود.

وی ادامه داد در 8 ماهه سال جاری اصفهان تنها 186 روز هوای سالم داشته که در مقایسه با دو سال گذشته 114 روز بیشتر هوای سالم داشته ایم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: پاییز امسال با 45 میلی متر بارندگی در مقایسه با سال گذشته 5درصد و نسبت به دراز مدت 17درصد افزایش بارندگی در استان داشته ایم.

وی افزود: بارندگی در منطقه چلگرد از لحاظ تامین آب رودخانه زاینده رود برای ما حائز اهمیت است که با بارندگی 380 میلی متری در مقایسه با سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است اما بارش 60سانتی متری برف در این منطقه نیز رضایت بخش است .

استاندار اصفهان به برگزاری دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در 7 اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و گفت : استان اصفهان با 50 حوزه انتخابی و بیش از 3 میلیون 800 هزار نفر واجد شرایط و220هزار نفر رای اولی آمادگی برپایی انتخاباتی پرشور دارد .

----------------------

همدان؛ پیرتاج با اشاره به اینکه دمای هوا در استان امشب 7 درجه کاهش می یابد گفت: در حال حاضر دمای هوا در استان همدان منفی 4 درجه است که با کاهش 7درجه ای ، دمای استان به 11درجه زیر صفر می رسد.

وی آسمان استان را تا 24ساعت آینده قسمتی ابری در برخی نقاط مه آلود و از بعدازظهرتا اواخر امشب با رشد ابر و بارش برف و باران پیش بینی کرد.

پیرتاج با اشاره به اینکه در سه روز آینده دمای هوا بشکل نسبی کاهش خواهد یافت ادامه داد: در شب یلدا دمای هوای همدان کاهش خواهد داشت و در سردترین ساعت به 15 درجه زیر صفر میرسد.

وی افزود:استان همدان از فردا تا پایان هفته بارشی نخواهد داشت.

-------------

بندرعباس؛ حمزه نژادپیش بینی کرد:از فردا تا روز سه شنبه در خلیج فارس ،تنگه هرمز،غرب دریای عمان و جزایر سرعت وزش باد های غربی افزایش یابد.

وی افزود:همچنین روز چهارشنبه در مناطق شرقی و مرکزی استان وتنگه هرمز افزایش وزش بادهای شمال شرقی به همراه گردوغبار به دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:در این مدت حداکثر سرعت باد تا45کیلومتر برساعت می رسد.

حمزه نژاد افزود: : توصیه می شود در این مدت تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها صورت گیرد.

گرمترین و سردترین شهرهای استان در 24ساعت گذشته به ترتیب میناب و حاجی آباد با26درجه سانتی گراد و 3درجه سانتی گراد بوده است.

---------------------------

تهران:

درخصوص وضعیت آلودگی هوا و تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اظهار داشت: باتوجه به تشکیل کمیته اضطرار به منظور بررسی وضعیت ناسالم هوای تهران،اگر تا بعد از ظهر میزان آلایندگی شهر تهران روند رو به کاهش در پیش گیرد ، مدارس تعطیل نخواهند شد .

 

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد و اگر میزان آلاینده ها افزایش یابد ، تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

 

مهدوی شاهرودی ادامه داد: طرح زوج و فرد نیز از درب منازل اجرا می‌شود و برای رانندگان متخلفی که وارد محدوده طرح شوند جریمه لحاظ خواهد شد و خودروهای دودزا نیز متوقف می‌شوند.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران گفت : در حال حاضر تصمیم نهایی برای تعطیلی مدارس در روز دوشنبه اتخاذ نشده است .

 

مهدوی شاهرودی اظهار داشت: کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران ساعت 17 امروز برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: در این کمیته در خصوص تصمیمات لازم در جهت کاهش آلودگی هوا از جمله تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری می‌شود.

 

مهدوی شاهرودی گفت: امروز شاخص‌های آلودگی هوا کاهش یافته است و احتمال بارندگی نیز براساس اعلام هواشناسی وجود دارد.

 

----------

 اهواز؛ کوروش بهادری گفت: روز گذشته بارندگی به میزان 2 میلی متر در اهواز ثبت شد و در بقیه نقاط خوزستان ابرناکی گزارش شده است.

وی افزود: هفته گذشته در بیش تر نقاط استان بارش باران به صورت رگبار و همراه با رعد و برق گزارش شده و میزان بارندگی در برخی از روزهای هفته در گتوند 45 میلی متر، بهبهان 43، اندیمشک 40 و ایذه 37 میلی متر اعلام شد.

بهادری در طول هفته جاری آسمان استان را صاف و با کاهش 2 تا 3 درجه ای دما و مه صبحگاهی پیش بینی کرد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان داشت: در 24 ساعت گذشته آغاجاری و آبادان با 21 و دهدز با 4 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان گزارش شده است.

وی حداقل و حداکثر دمای اهواز در روز یکشنبه را بین 10 تا 20 درجه سانتیگراد در نوسان پیش بینی نمود.

اطلاعات دقیق تر در خصوص فراگیری این سامانه در روزهای آینده متعاقبا اعلام خواهد شد.

---------------------

اراک ،مدارس ابتدایی و پیش دبستانی نوبت عصر اراک به جمع مدارس تعطیل استان مرکزی پیوست.
مدیر روبط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت : این تصمیم به دلیل پایداری آلایندگی در هوای اراک اتخاذ شد.

ستوده نژاد افزود: بر این اساس امروز مدارس ابتدایی و پیش دبستانی نوبت صبح و عصر اراک و تمام مدارس شازند ، هندودر و سربند با روستاهایش تعطیل است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: میزان آلودگی لحظه ای هوای شازند هشت برابر و در اراک یک و نیم برابر استاندارد است.

ابراهیمی کارنامی افزود: میانگین 24 ساعته ذرات کمتر از دو و نیم میکرون در اراک، 52 میکروگرم بر متر مکعب است و در شازند 81 میکروگرم بر متر مکعب است.

وی اضافه کرد: آلودگی هوای شازند برای همه سنین مضر است و در اراک هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

مسوول پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان مرکزی هم گفت : هفته جاری در استان مرکزی با آلودگی هوا آغاز شد و احتمال ادامه آلودگی هوا تاپایان هفته برای استان مرکزی پیش بینی می شود.

مرادی افزود: با ورود سامانه پرفشار به استان مرکزی و وجود رطوبت و سکون نسبی هوا احتمال افزایش آلاینده های جوی به خصوص برای شهر اراک وشازند و مناطق صنعتی استان مرکزی تا چند روز آینده وجود دارد.

او کاهش دما، بارش های پراکنده، آسمانی نیمه ابری و مه آلود را هم برای استان مرکزی پیش بینی کرد.

-------------------

زنجان ؛کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای شهرزنجان هم اکنون منفی 4 است گفت: قیداری ها شب گذشته رابا دمای منفی هشت درجه گذراندند.
سلطانی وضعیت جوی امروز استان را ابری و مه آلود دربعدازظهر وزش باد پیش بینی کرد و افزود: ماندگاری هوا ونبود وزش باد علت اصلی کاهش دما درشهرهای استان است که علاوه براین کاهش موجب تشکیل مه غلیظ هم می شود .

وی ادامه داد: کاهش محسوس دما همچنان درروزهای اینده هم ادامه خواهدداشت.

---------------------------

کرمان ؛ حمیده حبیبی با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان این استان کمی ابری تا ابریست، افزود: در حالی که قلعه گنج و منوجان در 24 ساعته گذشته با 24درجه ی سانتیگراد، گرم ترین روز را پشت سر گذاشته اند، لاله زار و شهربابک با 5 درجه سانتیگراد زیر صفر خنک ترین نقاط استان به ثبت رسیده اند.

حبیبی حداقل دمای امروز شهر کرمان را 3 درجه ی سانتیگراد زیر صفر اعلام و خاطرنشان کرد: امروز دمای کرمان در گرم ترین ساعات به 15درجه ی سانتیگراد می رسد.

--------------------------

شهرکرد؛ اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، وضعیت هوای این استان در 24 ساعت آینده را کمی ابری در بعدازظهر نیمه ابری و احتمال بارش پراکنده و در 48 ساعت آینده، صاف تا کمی ابری با احتمال مه صبحگاهی پیش بینی کرد.

همچنین تفسیر نقشه و تصاویر ماهواره ای هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار و آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی توام با وزش ملایم باد در منطقه است کهامروز یک شنبهبا عبور موجی ضعیف، افزایش ابر و در بعدازظهر تا اواخر وقت، بارش های پراکنده در برخی نقاط استان را به دنبال خواهد داشت.

------------------

 یاسوج ولی بهره مند افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 190 میلیمتر در لیکک و 175 میلیمتر در دهدشت باران بارید.

وی اظهار کرد: در همین مدت در شهرهای سردسیری یاسوج 141 میلیمتر و سیسخت 160 میلیمتر باران بارید.

بهره مند عنوان کرد: در شهر گچساران نیز 104 میلیمتر و ایستگاه امام زاده جعفر نیز 139 میلیمتر باران بارید.

وی بیان کرد: در ساعت های آینده هوای استان به صورت قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

بهره مند گفت: در شبانه روز گذشته امامزاده جعفر با بیشینه دمای 8/19درجه سانتیگراد گرمترین و سی سخت با کمینه دمای 6/1درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان بودند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ادامه مطلب...